Babybom!!

Har träningsverk i jumskarna, som att jag skulle ha ridigt häst men de har jag ju inte gjort på typ ett år. Eller nu ljög jag nog! Men ajja! Länge sen och har träningsverk nu i alla fall.

Tänkte på dethär med barn som alla tycks få nu förtiden. Börjar känna att jag är lite efter när jag inte ens kan tänka en lite tanke på att de skulle bil barn i min mage nu eller på flera år framåt!!! Sen finns det folk som är i min ålder eller yngre som skaffar barn och jag ser i tidningen titt som tätt att de är någon som pluppat ut en unge i den ålderskategorin. Frågan är alltså, är det jag som är efter eller alla andra före?

Sen är de la rent biologiskt tänkt att man ska få sitt första barn vi 20-25 års ålder men i detta samhälle så ska man ju ha utbildat sig tills man är typ 25 år för att få ett jobb så de går inte ihop sig i min värld i alla fall.

Hur blir de med utbildning? Hade i och försig en toppentjej i min klass nu i höst som hade 2 barn och som pluggade. Men dethär med att flytta och börja högskola och allt. Hur tänker man kring de när man beslutar att skaffa barn?

Sen kan man ju gå högskola oavsett hur gammal man är men hur klarar man sig fram till dess? Tills barnen kan ta vara på sig själva lite mer i skola och annat. I dagens samhälle behöver man ju "typ jämt" en utbildning för att få jobb.

Tacksam för svar? Hur tänker man, hur gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0