Handikappad, ser bara problem!

Denhär skolan är inte handikappsvänlig! Och jag som inte ens är handikappad på heltid tycker det är dåligt. Det är trappor överallt och jätte långt mellan lektionssalarna. Skulle gå på toa förut men de var för lite utrymme för att kunna hålla benet rakt så fick sitta snett på toastolen så att benet pekade in i hörnet. Svårt måste jag erkänna, en aning jobbigt med. Det finns visst en handikapptoalett i lagård, men vem fan orkar gå ner dit? Om man är handikappad så kanske inte lagård är det första stället man befinner sig på, eller? Varför byggde dom en handikappstoalett i lagården men inte här upp bland lektionssalarna och matsalen och alltihopa? Det kan säkert vara någon som behöver en handikappstoalett nere i lagården men behövs det en där så tycker jag att de verkligen behövs en här uppe. Kära nån.

Och hissen som jag skulle ta imorse har en sånhära ”öppna dörren automatiskt”- knapp MEN det går inte öppna dörren när man ska gå av på andra våningen. Det går bara att öppna dörren vid entrévåningen. Varför är det såhär? Om man inte får upp den dörren får man väl inte upp dörrarna på alla andra våningar heller(?)

Det är inte lätt att vara halvt handikappad. Och idag känner jag att jag rört mig för mycket och då har jag mest suttit mig datorn och jobbat med arbeten. Gått lite mellan salarna men inte mycket och jag är överansträngd. Benet är svullet och de svider! Men de går nog över snart. Nu ska jag gå och ta smärtstillande så kan jag köra på ett litet tag till!

Smärtstillande<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0