Min dag, med en touch of Michael

Idag var ingen vanlig dag för idag åkte jag och min bror in till stan och det händer inte ofta. Typ aldrig hänt tidigare. Åt i alla fall knäckebröd till frukost med sjukt mycket smör(!!) Orkade inte sköra ost så de blev så.. Vi tog bussen vid sådär halv 12 och den kom i tid (WeeY!) Första gången i min livshistoria!

Väl inne i staden gick vi runt och runt och runt och jag hittade för ovanlighetens skull saker som jag vill ha väldigt mycket men ekonomin håller inte för sånt. SÅ de blev att tygla fingrarna från att ta saker mot kassan och dra kortet som inte innehåller många kronor. Jag hittade till slut ett par tajts som passade min plånbok någorlunda och den passade även skjortan jag köpt tidigare i veckan tänkte jag skriva (och det gjorde jag med), men det är ju måndag så jag menar ju självklart slutet på förra.

Jag fick även lära mig att tajts är med fot och leggings är utan. Trevligt att kunna faktiskt. Har undrat lite vad som är skillnaden eller om det ens finns någon skillnad(?) Men det finns det alltså och det var ju trevligt att nu ha den kunskapen i sitt huvud!

När vi närmade oss hamnen tänkte jag att det skulle var trevligt att se svanen. Den berömda svanen som fått typ 5 sidor i VT och en eller två förstasidor. Men nej, den såg vi inte. Men vi fick beskåda en drös med änder som trippade omkring på torget, och några var på väg ut på vägen! Panik! Trafikerad väg är ingen plats för änder så jag "sprang" mot dom och föste på dom så dom återvände till kanten, dagens goda gärning!

Eftersom bussen inte kom en på ett bra tag roade vi oss inte på leksaksaffären.

Efter att vi gått runt och runt åkte vi buss upp till elgiganten eftersom att ingen av oss (i alla fall inte jag) orkar gå dit upp och vi har båda busskort så tog vi bussen. Och på denna buss gick även en vän på som tyckte att jag var en person som jag tycker är väldigt snygg så det tackar jag för.

Väl av från bussen kom vi inte over vägen så vi sket i elgiganten och gick hela vägen ända ner till OnOff vilket var lite halv trevligt ändå. Där nerifrån gick vi på bussen till hem och väl av från den gick vi hem! 300 m ungefär! Nice dag men bror min! Dethär inlägget blev nästan som en dagbok med bilder :)

Sen stekte jag pankakor och hade det gött! Bra dag med mycket.. eh.. mycket.. hmm.. mycket.. gång för en haft handikappad som för första gången idag kände sig fri från sitt handikapp! <3


Kommentarer
Postat av: Miche

jag ser flum ut... ha... leksaksaffär... kul...

2010-02-08 @ 21:13:21
Postat av: Sandra, Den bästa i världen, Syster!

Vilka fina bilder =)

2010-02-09 @ 09:29:44
Postat av: Angelicaa

Jaaa det var trevligt att du satt där på bussen :D och du är faktiskt mkt snyggare än henne!

2010-02-10 @ 12:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0