Om fiskar bara hade sex..

Såg precis ett program om fiskar. Alltså, jag är imponera! Om jag var fisk skulle jag inte klaga! Dom simmar runt där bland korallerna och har det bra. Och koraller? Shit! Koraller!

Om koraller är djur eller växer vet fan. Dom växer och står still som växer, men äter och tillverkar ägg och sperma som djur. Och på tal om sex.. (Hehe) så fortplantar dom sig lite små krångligt. Dom skickar ut ägg och sperma i vattnet en gång per år, på natten, när det är fullmåne. Sen simmar sperman till ett ägg och säger hej. Förutom den här biten med att koraller inte har sex skulle jag lugnt kunna vara en. Visst att det skulle kunna bli lite småtråkigt att stå stilla hela dagarna men annars så verkar dom inte ha så mycket att bekymra sig över. Dom hade typ två fiender som åt lite på dom ibland men eftersom dom inte riktigt är ett djur så kanske det inte gör ont(?) Plus att dom tog hyra från dom som bor på dom. Småfiskarna som bor skyddar korallen mot faror. Skit bra!



På tal om sex (igen) så har jag länge undrat hur fiskar har sex. Eller ne, de har jag inte men jag kom på att jag borde undrat de är dom berättade hur dom gjorde på programmet. Dom gör som korallerna.. Så jag vill inte vara fisk heller. Fast visa fiskar, typ clownfisken såg efter sina ägg så då kan dom ju inte bara låta dom simma iväg? Vet inte! Men dom böt kön hej vilt och de skulle jag också vilja kunna göra! Fan vad nice! "Ne, idag vill jag nog vara kille." HAHA! Fint! Det funkar inte riktigt så men ändå..



Alla fiskar var i så fina färger och allt, men typ alla fiskar ser ju ut som skräp! Men så var det en lite sak under ytan som hade både sex, var söta och i fina olika färger som även dom bodde bland korallerna: SJÖHÄSTEN! Söt, söt, söt! Ne, jag vill vara en sjöhäst, slut diskuterat. Vet inte om dom böt kön hej vilt men får kolla upp de.. Hur eller hur så är det KILLEN(!!) som bör på äggen efter honan ploppat ut dom, och han bör även på dom när de blivigt yngel! Perfa!



Men tills jag hittar en formel som kan förvandla mig till sjöhäst får jag vara en simpel människa! Tudelu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0