Vad lite sol kan göre än konstig!!

Men de är ju sol!! Ut och gå med er. Eller det gjorde i alla fall jag och det var mer än jobbigt!!

De var ju som sagt as soligt så tänkte mig att gå en sväng som är ca 3 km, sååå.. Mössa, vantar, halsduk och pensionärsstavarna på och så snodde jag bror min mobil, eller jag menar.. Jag lånaden och frågade, inte mitt fel att han sov och inte kunde säga nej!

Btw. Efter 3 km kändes det väldans bra så tog den svängen igen 3+3=6 km! Men det kändes fortfarnade som jag var fräsch, feet for figth liksom. Så gick en sväng åt andra hållet av the BIG CITY. Och jag gick och gick och gick och hade inget bestämt mål. För runt sjön är ALLDELES FÖR LÅNGT!!!!! Gå och titta om jag hittar några hästar i skogen låter lagom långt.

Men efter att ha kommit såhär långt så kände jag att gå runt sjön vore ju nice. Jag menar, då har man gjort det i vinter med. Men, en liten detalj, det var inte skottat!! Så svängde höger istället för vänster och det kändes som att alla vildsvin i hela värden tittade på mig!

Är dethär vildsvin spår?

Men allt ser så annorlunda ut när det är 5 meter snö överallt så kände inte igen mig fören jag kom fram till ett hus och där var min återvändsgränd. Så tråkigt men sant, jag fick vända och här någonstans insåg jag att jag inte riktigt var så fräch längre och förstod inte riktigt hur jag skulle orka gå hem med.(?)

Denhär backen var lika lång åt båda hållen.

Men när jag var nästan hemma, såg kyrkan och hela baletten så tänkte jag "Men varför inte känna på snön lite" så jag tog bort mitt förnuft och pulsade ner i den pissdjupa snön som man sjönk ner i tills det andra benet stoppade sjunkningen.


Och där gick jag och vägen bakom mig blev bara längre och längre men vägen framför mig förblev lång tills jag kom fram. Allt slutade i alla fall med att jag kröp för att fördela vikten så jag inte skulle sjunka så långt ner.



Men hela denhär jävla vägen gick jag!!!! (som ni er på solen så tog det ett tag. Hehe)

Så fin blev man i alla fall ;)

Kan ju såhär i efterhand säga att de gör jag inte om!!!!!!!!!! Går hällre hela rundan som blev ca 2,5 mil en gång till än att pulsa i den snön!! OMG va jobbigt det var!! DOG mer eller mindre!

En utmattad jag!!


Kommentarer
Postat av: Nöff

Det ska ju vara du till nåt sånt där, Elinor :)

2010-02-25 @ 21:04:51
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Anne

Men det var fina bilder från promeixen;)

2010-03-14 @ 18:56:04
URL: http://tidelipom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0