BUSSAR! Varför kan dom inte komma när de ska?

Alltså, bussar? Dom vill att man ska bo på landet, dom vill att man ska åka kollektivt, men va fan?!

Idag var den lilla KLT bussen från Kalmar som skulle ta mig in till Västervik realy sen! Den skall gå från Kalmar 07:25 och vara vid Västerviks station 09:57. Den skall vara vid mig 09:31 vilken den absolut inte var!! Som all andra uko-busshålsplatser så är det en stjärna (*) vid tiden och den stjärnan betyder följande: "Tider markerade med * är beräknade tider, var alltid ute i god tid för att inte missa din resa." Jo men visst! Men när bussen alltid kommer 5-10 min för sent är det inte roligt att stå där 5-10 min innan den egentligen ska gå. Men en vacker jävla dag kommer väl bussjäven i tid eller till och med förtidigt och då missar man väl aset om man inte är där -.- Idag kom då bussen 09:47 till mig och var vid Jenny innan västervik klockan 10, och det tar ju ett tag att åka genom stan så den kan ju inte hunnit i tid direkt.

Jag kan förstå att det är lite svårt att passa tiderna såhär när snön far omkring, MEN VAFAN! Denna buss är ju alltid sen, varför gör dom inget åt det? Byt buss, bytt chaufför, byt tider! Byt vad fan ni vill men gör något! Kallt som fan var det i morse i alla fall att stå där med en halsduk som frös till is efter att jag andats på den! Jämtlands balsam vad sur jag blir! Då ska det upprepas att detta även händer på sommaren men då brukar bussen på något underligt sätt hinna in till västervik i tid trots att den kommer hem till oss 5-10 min sent… Mycket underligt(?)

Sen under jag också varför inte vi får en sån där "vi är en jätte liten busshålsplats som man knappt lägger märket till så om vi står här ser ändå inte busschauffören det" –lampa. Jag menar, hur stor är vår hållplats? NEJ! Inte större än den vid Angelica Magnusson i alla fall, eller familjen Zejlon och dom har minsann fått en jävla blå lampa!! Morr.. Sen när blev vi mindre värda? Ne, dålig still!!

När jag känner mig mogen skall jag ta o ringa KLT och vara upprörd och förmedla mina tankar om min kyliga upplevelse när jag väntade på en buss som (nästan) aldrig kom.. OCH VÅGA INT PÅSTÅ ATT JAG SKA TA PÅ MIG MER KLÄDER!!!!!!!!!!!!!! Kan knappt röra mig med alla kläder jag har på mig, jag måste ju kunna ta mig på bussen!


Kommentarer
Postat av: Miche

Instämmer totalt. fat när det är sommar så är det väl ändån lite skönt att vara ute och gazza i solen XD.

2010-01-28 @ 14:44:33
Postat av: Angelica

PRECIS! ska tilläggas att det är en två meter hög/bred snövall på hållplatsen så man inte når lampknappen så den där lampjävlen är ganska värdelös just nu!

2010-01-28 @ 17:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0