Sova eller inte sova?


Nu laddar jag inför morgon när dom ska fixa mitt knä! Är inte det minsta orolig över de dom ska göra eller över om jag ska vara vaken eller inte, det jag är orolig över är vad som händer sen…(?)

En kanyl in i benet med en kamera och sen lite mer skit. Skrapa bort lite skit och sen klart! Är det så enkelt undrar jag då? Dom ska alltså (typ, vad jag har förstått) gå in i mitt lilla stackars knä och lyfta på typ benet eller nått och sen "skrapa" under det. Låter skit äckligt!! Men bara det blir bra så är jag nöjd.. Men blir det helt bra då? Tänk om dom bara "Oj då. Hehe, ups.. hatar när dethär händer!" Eller dom typ hittar något mer som är fel så jag blir rullstolsbunden i resten av mitt tråkiga lilla liv. I och för sig så gör jag nog ingen skillnad för världen om jag sitter i rullstol eller inte. (kan ju använda käften och skrika med ändå) Jag behöver säkert en personlig assistent och då skappar jag ju till och med jobb, vilket är bra.. eller?

Hur eller hur så undrar jag nu. Sövs man när man skall fixa meniskerna i knäna? Det är ju inge mega ingrep så det borde inte behövas, enligt mig själv men jag är ingen läkare. Dom frågade i alla fall om jag tål narkos så jag tog förgivet att jag skulle sova och slippa höra dom säga "Oj då. Hehe, ups.. hatar när dethär händer!" när dom gör fel och sätter mig fast i en rullstol. Jag har aldrig blivit sövd förut (förutom när jag var jätte, jätte, jätte liten och fixade hjärtat) så känner att det skulle vara en upplevelse. Eller jag sover ju så skulle nog inte vara någon upplevelse alls men i alla fall. Jag undrar nu hur eller hur, om jag inte kan ta reda på svaren själv imorgon

  • smaken i munnen?
  • vad man mins sist?
  • om man tänker på negerbolla i stället för att räkna ner vad händer då?
  • är man pigg efter eller as trött?

Skit, om jag får sova kommer jag inte kunna sluta tänka på bollar O.o

Jag känner att jag är orolig för hur ont detta kommer göra(?) Sjukgymnasten sa att jag skulle kunna gå på eftermiddagen om jag opererade på morgonen. Men på 1177.se står det att vilotiden är mellan 2-3 månader! MÅNADER!! Men att det varierar väldigt mycket, men att det är de vanligaste. Sen kan det ta upp till 6 månader innan man rör sig normalt. 6! 6 MÅNADER! Tror dock inte att mitt knä mår så dåligt att det måste vila så länge, kanske någon vecka. Men inte mer, snälla!? Skulle läsa på hemsidan för att lugna min oro men den lugnades INTE!!!

Ajja, jag lär inte dö och tror inte att det tar så lång tid att läka detahära. Fast tror jag ska gå in med inställningen att det kommer göra jätteont och att jag inte kommer kunna gå på flera år. Då blir jag i alla fall inte besviken, hoppas jag…

Men nu ska jag gå och duscha med en massa kosig tvål så jag blir klinisk ren vilket jag inte varit på sådär 16 år. Om vi aldrig ses mer så vill jag säga att jag överlåter mina ägodelar (som inte är sådär jätte många) till min mamma!

Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Hella

det är asskönt att få narkos, bästa stunden i mitt liv typ ;D (haha vad sorgligt). Jag opererade ena korsbandet förra våren. Gick på kryckor i några veckor. Sen skippade jag dom och körde volleyboll hela sommaren fast jag skulle vänta typ ett halvår ^^ Men meniskoperationer är mycket lindrigare, du kommer nog kunna gå normalt efter bara några dar. it's gonna be legendary

2010-01-28 @ 20:54:15
URL: http://meloniah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0