Y är snabbare än X, eller?

Sperma har ju alltid farsinert värden! eller? Whatever!!
Hur eller hur så lärde jag mig i mina yngre år (i typ 9:an) att killspemier, alltså Y, är snabba som attan men dör fort som myggor. (eller nått) Medan tjejerna, X, tar de lugnt men lever längre. Vilken innebär att om man har sex i ett tidigt skedde i ägglossningen är risken stor att det blir en tjej och om man har sex i slutet av ägglossningen så är chansen stor att det blir en kille. Vår lärare sa även att det fanns ett par där kvinnan hade sån koll på sin ägglossning att de fick varannan kille och varannan tjej.



Själv

tycker jag det låter rätt rimligt att det borde vara lite skillnad på dom eftersom det senare blir en VÄLDIGT stor skillnad när det till slut blir ett människa. Y och X borde funka på olika sätt redan innan de når ägget då det borde vara uppbyggda på olika sätt, eller?

MEN nu när jag har gått och tror på dethär stenhårt kommer det människor och säger att de är lika och det är helt slumpen som avgör vilket kön det blir på snorungen! Att Y och X är helt lika! :O men! Vad fan?! Jag skulle vilja veta hur det är, på RIKTIGT!(?)



Om det nu är så att alla andra har rätt och jag har fel blir jag besviken! Snälla, någon borde väl veta hur det står till med dethär? Känner mig så hemskt förvirrad och lurad!!!! Isabell, jag vet var din brevlåda står! Eller.. Ne, de vet jag inte men skit samma!! Känner mig ändå lurad!! :(


Bara för att det är kul xD

Kommentarer
Postat av: Mattias

hej vilken fin blogg du har! jag har frågestund på min gay blogg just nu, skriv gärna! :)



2010-01-16 @ 22:22:43
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/
Postat av: Josefine

hoppas du haft en bra dag, sovgott. puss :)

2010-01-16 @ 22:25:51
URL: http://jozefine.webblogg.se/
Postat av: Anna

Haha! xD

2010-01-16 @ 22:38:45
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Angelicaaa

JUST FAN!! Isabelle var det ju!! as...

2010-01-17 @ 19:27:48
Postat av: Nadja

Hum, jag har för mig att jag läst och lärt mig i skolan att det inte spelar någon roll om det är x-spermier eller y-spermier som kommer fram till ägget först, för det är ändå ägget som väljer vilken spermie den ska släppa in? Givetvis, finns det bara en massa y-spermier i närheten av ägget väljer det ju förmodligen en sådan, och vice versa.. :P Men jag har inte tänkt på det så mycket att jag har tagit reda på det särskilt mycket :P

2010-02-01 @ 11:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0