Dagens ungdom

Jag har så svårt att förstå dagens ungdom. Dom verkar ha ett eget system på allt. Och sen alla dessa ord som betyder saker som dom använder i en annan betydelse O.o

Hora är ett ord som man kan bli kallad av en av dagens ungdomar vad man än gör, om man går, sover, äter eller bara finns är man en hora. Då skulle jag bara vilja säga att hora är man om man säljer sex, allts har sex med någn i utbytte mot pengar. Så rent tekniskt kan man ju vara hora om man bara går, äter, sover eller bara finns men.. fakta i era påhopp, tack!

Fitta kan man bli kallad oavsett, det finns inte ens ett krav på att man själv måste ha en fitta för att bli kallad det av dagens ungdomar. När jag var ung sa en pojke till mig "Men, fitta är ju bra det är fina grejer. De borde ju inte vara ett fult ord?" Ja, de är la helt sant.

Chill, jag hatar folk som säger chill!!!!! Dethär ordet använder sig dagens ungdom allt för fel! Dom (små asen) har byttut uttrycket "De är okej" mot "Chill" Dah! De är ingen som är Chill, man Chillar! Tart lungt! De är Chill att ligga på stranden och ta de lugnt. Man skall alltså inte använda ordet Chill om någon springer på en på stan och säger förlåt.

Bög finns det bara ett krav på, man måste vara kille. Men om jag "känner" dagens ungdom rätt behöver man säkert inte äns vara det för att fdom ska kalla en bög. Bög har blivit något väldigt negativt, medan lebb inte är lika illa trotts att det är samma sak fast tvärtom. Det är tydligen värre att vilja ha kuk när man har en egen än att dissa kuken är man redan är utan. När man är bög är man intresserad av killar när man är kille, man är alltså homosexuell och har inget med sin status att göra som dagens ungdom har lite svårt att släppa.

Tönt är något dagens ungdomar kallar dom som inte använder orden ovan.

Sen dethär med att "Kom hit ska jag slå dig" Förväntar dom sig att man ska komma då? Eller säger dom så för dom är helt säkra på att ingen är så dum så dom kommer? Vad händer om någon kommer? Slås dom då eller springer som iväg? Och de är aldrig så att don kan röra på sina feta arslen och ta sig hit och slås, nej! Dom måste vara på hemmaplan. Antaglingen för att dom ska kunna gå hem eller ringa en kompis.

Och varför ska man blanda in sina kompisar? "Kom med dina kompisar hit till mina kompisar så ska vi göra upp" Jag menar va? Varför skulle jag vilja slå på dina kompisar om det är dig jag är arg på? Och varför skulle mina kompisar vilja slå på dig om jag är arg på dig? Lika komplicerat som allt annat antar jag.

Och denhär, den slår allt "Fan vad jobbig du är jag ska slå din lillebror" Ööh!? Okej.. Jag har faktiskt ingen kommentar. De är bara så, jag vet inte. Och detta citat har någon skrivit till mig med, en såndär dagens ungsom typ.

Man kan ju bli helt knäckt, och det har jag nog blivit.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Håller med dig helt! Dagens ungdom förstår man sig inte på...

2010-07-25 @ 16:14:31
URL: http://mylifedotcom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0