Hjärtat

Hjärtat mitt satt kvar när jag var och tittade på det i fredags. Inget konstigt alls och jag kan leva som vanligt. Inte för att de stört mig tidigare förutom när jag var jätte liten. Hade en ny läkare för min gamla som jag haft sen jag föddes har gått i pansion. Han var jätte bra men den nya klarade sig helt okej. Hehe! Han hjälpte mig med mitt arbete jag gör i naturkunskapen och det får man stort plus i kanten för!!

Har de tre vanligaste medfödda hjärtmisbildningarna man kan ha.

Ventrikel Septum Defekt (VSD)

Atrium septum defekt (ASD)

Öppetstående ductus även kallad persisterande ductus arteriosus (PDA)

Fast jag har bara kvar VSD. De andra har jag opererat bort!




Fula ärr får man i alla fall!! Men vad fan liksom! Inget jag bryr mig stenhårt om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0