Vildsvinsinvation

Jag har nog nämnt att jag hatar grisar, men om jag hatar dom tama finner jag inga ord för hur mycket jag hatar vildsvin!!!! Dom är överallt och förstör, och dom stora är farliga med! Varför inte bara skjuta dom? tycker det borde vara lag på att alla med jaktlicens (eller vad man nu måste ha för att få jaga) ska vara tvugna att sitta på pass ett x-antal gånger! Och bara skjut skjut skjuta! Nu är det ju så att jag lärt mig att de är svårt att sjuta ett dödligt skott på ett vildsvin men några måste man la kunna döda! Sen är det inte humant att skjuta mammavildsvin men, sjut ungarna då? Det är ju dom som blir ett framtida problem och vi måste jobba långsicktigt. Och någonting som jag inte förstår är varför man ens tänker tanken att fodra dessa mördarmaskiner? Hur tänker man då? Att man lockar fram dom tillvardags skygga odjuren så man kan skjuta dom kanske? MEN, problemet hos oss kan jag tycka ha blivit att INGEN har tid eller vad nu problemet är att sitta och skjuta dom. Och med tanke på hur mycket spår av att dom finns dom lämnar efter sig kanske man kan gissa var dom finns=sätt er där och skjut?

Vildsvins
jakt kanske inte är något jag kan eller är något för mig att lägga mig i men något måste ju göras och jag tycker inte att någon gör de!!! Om alla la energin som dom lägger på älgjakt på grisarna så kasnke de skulle gå lite mer framåt!

Janne sköt i alla fall en av sådär 20 stycken vilsvinskultingar som i omgångar förpesstat vår tillvara. Hans första vildsvin på sin egen tomt, nice! Och nu var det inte så att han sköt suggan som alla trodde när dom såg den lilles 7 syskon springa iväg över åkern. Dom verkar inte ha någon mamma eftersom dethär inträffade klocka 12 på dagen. Om mammavildsvin har blivit skjutet av någon eller dött av annan anledning borde flcken tagit hand om ungarna men de har dom uppenbarligen inte gjort(?) Skumt men sant.

Äckliga djur som inte ska vara här över huvud taget! Kan inte beskriva mot har mot dom idioter som släppte ut dom i det fria! Vi skulle ju lika gärna kunat strö gift över våra åkrar istället!!! DÖD ÅT DOM JÄVLANA!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

du vet att jag är helt på din sida i denna fråga! DÖD ÅT DOM ASEN!!!!!!!!!

2010-10-31 @ 19:24:57
URL: http://jewlika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0