Dagens goda gärning

Kom till bussen för att vänta på den ständigt försenade bussen. Där stod det ett gäng alkisar som bor på andra sidan E22.an, 3 stycken för att vara exakt. En "kvinna," hon var nog inte så gammal men hon såg sönderrökt ut så hon får heta tant, 2 gubbar som hade sama syndrom som tanten. Till saken som var så att en av gubbarna kom fram till mig och jag dog nästan av alkoholförgiftning bara av att han kom när mig. Hur eller hur, han frågade om han kunnde få ett tuggumi. Vist tänkte jag och gav han ett tuggumi. "Tack, är lite bakis idag vet du, lillördag igår och har lite polare hos mig inatt vet du." Ja, ja, MEN DÅ fick jag känslan, va fan ska jag ge han någonting över huvud taget? Klipp dig, raka dig och skaffa ett jobb, tjäna pengar och köp dina egna jävla tuggumin!!!!! Sen kom nästa tanke som var att för allas skull så var det nog ändå bra att han fick ett tuggumi eftersom han STANK! Kunde nästan ha köpt en tvål åt han med men den skulle han väl inte använda sig av...

Men dagens rikitga gaoda gärning var i alla fall väl på bussen satt det en liten unge i sin mammas knä. Är ju väldigt dålig på att åldersbestämma barn (tycker alla ser ut som 5 eller 12) men han var nog runt 1 år. Han satt i alla fall och stenglodde på mig hela vägen in till västervik och när jag typ log eller räckte ut tungan asgarvade den lilla feluren. Det visade sig i alla fall att dom skulle av på samma ställe som jag och då såg jag att dom hade en barnvagn som dom skulle ha med sig ut. Jag räknade snabbt ut att de skulle bli krångligt för mamman att bära både barn och vagn så jag frågade snällt om hon ville ha hjälp och jag hjälpte henne med vagnen och hon blev veldigt tacksam. Dagens goda gärning minsan!!

Hatar barn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0