Sug snopp!!

Skit dag! rent ut sagt eller vad man säger!

I måndags var jag hos läkaren igen(!) och han sa typ hej och hå och så tittade han på knät. Han klämde och kände och så SMÄÄÄÄÄÄÄRT flyttade han lite fint på knäskålen.

"Ditt korsband har gått sönder"
"
Korsband??"
"Ja, de som håller ihopp knät"
"Men, menisken då?"
"Ja, de är svårt att säga.. Troligen är korsbandet en följd av dinna tidigare skador"

Jaha, men vad trevligt! En operation till. Dom ska ta någonting från min vrist och stoppa in i knät, JJJUUUHH!!!

Men tänkte jag, de är ju inte hela världen. Bara jag någon gång i mitt liv kan springa utan att de gör KUKont. MEN "Du måste träna hos en sjukgymnast i 3 månader innan operationen"
VA!? 3 månader!! Och nu kommer de som fick mig att gråta..
"Och sen tar det minst 3 månader efter operationen innan du kan anstränga knät normalt.."
Okej, 3+3.. eh.. =6 FUCKING MÅNADER!!!! De är förhelvete ett halvår!! Kommer bli sååå FETT!!!!!!

"Jag har inte tid att sitta still i 6 månader!!
"Vanligtvis märker man när man tar sönder menisken eller korsbandet men du, du har en väldigt hög smärtgräns"

Men de kan jag väl ta som en komplimang i alla fall(?)

De sista han gjorde innan vi skildes åt var att titt mig djupt i ögonen, ta handen på min axel och sa: "DU är skadad Elinor, Ingen fotboll, ingen innebandy, ingen ishocky, ingen idrott alls, ingen löpning, ingen cykling, ingen ridning, ingenting! Bara vila!!"
Känner att idrota är nog ingen större risk, men.. eh!!



Så min mamma försökte vara lite engagerad i min ponnyhest....



Och måste tyvärr säga att det gick sådär.. Men tanken var ju god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0