Val 2010

De är ju svårare attt älska än att hata, så är världen uppbyggd. Så eftersom jag inte vet vilka partier jag gillar så tänkte jag börja med att fundera ut vilka jag absolut inte gillar.

 Sverigedemokraterna
Kristdemokraterna
Folkpartiet
Vänsterpartiet
Centeroartiet

(Och bildernas storlek har ingen betydelse i ogillarstatus, jag vet bara inte hur man får dom lika(haha) )

Ja, men jag känner att det är en början i alla fall. Måste bara ta en grej om kristdemokraterna. Hörde igår på Rix FM när han, partiledaren, fick en minut på sig att ta upp deras viktigaste fråga och förklara varför. Det jag kände var lite spännande var att han uttryckte sig som så att familjen själv ska få bestämma hur familjen ska se ut. Då undrar jag hur dom samtidigt som dom tycker detta kan vara emot homoäktensakp?

Sen måste jag bara från utfrågningen igår på tv 4 när blocken stog mot varandra och bettede sig som 5 åringar som fått kol i sin julstrumpa så pratar folkpartiet mycket om skolan. Tror inte han har gått i skolan på länge dendär(?) Sen att han predikade om att konvux har samma chans till högskola som gymnasium är ren lögn. Sen är det ju fint med alla dessa praktiklinjer eller vad dom kallar dom men de kommer man inte in på högskola på och på många ställen vill man väl anställa någon med utbildning, eller?

Detta mina vänner blir inte lätt..


Kommentarer
Postat av: sandra!

Hur kommer det sig att du inte ogillar miljöpartet efter igårs utfrågning på tv 4. Det var ju bara pinsamt, Peter Eriksson(mp) hade ju inget en chans mot Moud Olofsson (c). Han svamlade och svarade inte på frågorna. Och när han väl svarade så sa han bara "vi ska göra sverige miljövänligare, ni vill inte detta....osv". Medans Moud beskrev steg för steg vart dom skulle skära ner och vart pengarna ska komma ifrån. Rödgrön politik vill bara ta folks pengar som man tjänat genom hård arbete och sedan lägga på staten. Så att dom sedan bestämmer var pengarna ska. Istället för de blå som vill att man ska få sina egna pengar och sedan ta pengar från de ställen som är tex miljöförstörande. Nej rösta inte på rödgrönt. Mona Salin (s) har en så jobbig röst också, man vill inte lyssna på henne. Tänk om hon styr sverige fyra år :O Åhh herregud! :P

2010-09-17 @ 08:55:07
Postat av: Kajsa

Men snälla nån! Vadå, rödgrön politik vill bara ta folks pengar som man tjänat genom hårt arbete och sedan lägga på staten?! Det är ju genom skatter som vi har möjlighet till den skola och vård/omsorg som vi har idag! Utan skatter existerar ingen välfärd! Jag tycker inte att det är mer än rimligt att de som tjänar mest ska bidra mest till en fungerande värld. Varför ska alla vara så trångsynta och bara se till vad man får in på lönekontot? Visst, man kanske får mer pengar i plånboken, och det är väl aldrig fel. men istället så får du inte till exempel gratis tandvård upp till 26 år, vilket V vill införa. Alla pengar måste tas någonstans ifrån och sänker man skatterna så innebär ju det att det blir mindre pengar till välfärden, som till exempel vård och omsorg och framförallt skolan!

2010-09-18 @ 15:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0