Valet 2010

Blev väldigt påhoppad av några moderater i staden Västervik och frågade om jag ville ha en kapsylöppnare(?) Jag sa nej men att jag kunde ta ett informationsblad för jag är ju förstagångs väljare.
"MEN DÅ SKA DU HA DEHÄR OCH DEHÄR OCH DEHÄR OCH DEHÄR, OCH SNART BÖRJAR DU HANDLA SJÄLV OCH DÅ BEHÖVER DU DEN HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Så fick jag en såndär "tia" som man stoppar i kundvagnen, tack liksom(?)

Sen var hon så jobbig och irriterande så jag sa "Men jag tänker rösta på socialdemokraterna" Då fräste hon åt mig och bara "Jaha, hur tänker du egnetligen.." och vände mig ryggen! KÄRRING!! Så varavar moderaterna i Västervik väljare, Tummen så ner!!!

Sen gick jag förbi Folkpartiets lilla paraply och han sa "Hej vill du ha lite blad att läsa?" Och eftersom jag inte hade något att göra på ett tag ställde jag mig där och sa "Du, jag läser på konvux och såg på uttfrågningen igår på tv 4 och folkpartiet predikade mycket om skolan och utbildning men jag (..Bla bla bla gått häst.. bla bla bla... Skadat knät.. bla bla bla.. Kan inte jobba med hästar.. bla bla bla.. måste läsa till saker som jag inte viste att jag behövde innan.. bla bla bla...man vet ju inte vad man vill bli när man är 16 liksom..bla bla bla...) Så jag undrar lite om denhär urvalssystemet. För det är fler som har gymnasie betyg som kommer in på högskola än från konvux, även fast lika många med samma betyg söker. VARFÖR finns den urvalsskillnaden över huvud taget?"

Jag pratade med inte mindre än tre stycken små stackare och dom fick inte en syl i vädret! Men jag fick ett numer som jag kan ringa för dom tre hade inget bra svar, och de erkännde dom och var mycket trevliga.

Sumerar dessa upplevelser såhär: Tummen upp för folkpartiets personer i Västervik och så jävla mycket ner med tummen under jord om det går för moderaternas personer i Västervik. Och nu har inte partiernas åsikt något med saken att göra utan bemötandet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0