Det är skillnad på skit och skit.

När jag pratar skit om denna evigt neråt gående sjukvård så menar jag egentligen somliga avdelningar i den. Till exempel så var jag hos läkaren den 31 oktober och skulle då välbekant få en tid till operation, och kön var då på 7 veckor. MEN nu har det gått över 5 veckor och jag har inte ens fått någon tid.. Toppen! Och jag har ringt och ringt och ringt och gått dit och härjat och till svar får jag  bara att dom är påväg. Alltid påväg men kommer aldrig fram.
.
Så idag ringde jag till gynmottagningen för att fixa lite med p-grejer och sånt och hamnade i chock när hon sa
"När kan du?"
"De beror lite på hur långt fram.."
"Nästa vecka?"
Va?? Här hade dom eld i röven! Bara för att få prata med en läkare på ortopeden får man typ vänta i en månad, och på gyn en vecka. Lite skillnad!! Och hon jag pratade med var så trevlig så dagens ros till henne!!! Och dagens ris till hon som bokar operationstider på ortopeden...
.
Jag förstår att de är helt olika saker tydligen men att få prata med någon borde ju kunna ordans. Nu har jag liksom inte ont och då går det av bara farten, men när man har ont ska man få vänta i flera månader.. Är inte de lite wrong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0