Djurförsöka

Har typ inte lagar kött här hemma på..3 veckor kanske(?) Så tänkte slå på stort och göra mig lite kött! Bara de att köttet smakade skit och är mer eller mindre oätligt, medan resten blev bra. Försöker min kropp säga mig något? Haha. Ne, men är inte sugen på kött så varfö lägg massa pengar på det liksom?
.
Fick ett mail från "Forska Utan Djurförsök" varför jag nu får mail där ifrån men hur som haver. Det handlar tydligen om djurförsök för att ta fram botox ikväll i "Kalla fakta" men de är långt efter min läggdags tid så får se om jag hinner se lite av de. Haha.
.
Jag vill säga att jag är emot alla djurförsök! Men då skulle jag nog ljuga. Jag tycker inte att man ska testa "onödiga" saker, alltså sånt som visa industrier bara tjänar pengar på. (Dags att jobba med självförtroendet igen på dom som tror sig behöva botox kanske?) Men att testa läkemedel som kan rädda liv.. Ja, de kanske inte är okej men hur ska vi annars göra? Klart man kan testa dom på människor som redan är sjuka. De vorre väl bäst?
.
Sen är jag emot pälsindustrin intalar jag mig själv då och då. Men jag tycker det är okej med fårskin, varför? För får kan man göra så mycket annat med! Dom sitter inte bara där och slaktas enbart för lite päls för at någon ska få känna sig lite dyr. Man äter ju även köttet och gör kläder av ullen som man inte gör på en mink. Sen finns det ju så mycket annat att äta så egentligen skulle vi inte föda upp några djur alls!!! Eller?
.
Svår fråga! Men vi alla kan väl komma överens om att det inte blir bättre för någon om man sprejar minkarna med giftig färg så dom både dör och att de inte går att använda pälsen. De djuren som redan lever är det försent för, de är innan man måste aggera!
.


Lånade bilder!

Kommentarer
Postat av: Allvin

Kruxet är ju bara att botox faktiskt kan användas i medicinskt syfte. Många migräniker blir hjälpta av botox och det går även att använda vid vestibulit :b

2011-12-07 @ 22:08:59
URL: http://foreverallvin.blogg.se/
Postat av: Elinor

Ja, precis. De är de jag menar med att tester faktiskt kan vara användbara för oss. Men tycker inte det är okej att testa doserna på djur som ska gå till för att ta bort rynkorna på någon.. Men i medicinskt syfte är mer okej enligt mig. :) Men fortfarande inte bra..

2011-12-08 @ 08:45:24
URL: http://elinorstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0