Hoppet är det sista som lämnar eN

I lantbruket finns det inga veckodagar. Det spelar ingen roll om det är onsdag eller söndag i den vanliga världen, för allt är som vanligat ändån. Fredagkvällar exesterar inte och att ha helg är bara något man hör andra ta. Allt går på rutin och det finns inga dagar, bara tider. Vid den tiden gör man si och vid den tiden gör man så. Sen spelar det egentligen ingen roll om det är natt där emellan, eller om det bara är dag. För allt går på rutin.
.
Har märkt att jag inte tänker i tid när jag jobbar utan i saker jag gör. Som om det är en halvtimme kvar tills jag slutar tänker jag inte "Bara 30 min kvar" utan istället "Ge kalvarna, soppa, skrapa, spola sen slutar jag" Det är lite intressant vilket vanedjur jag är! Trivs som fisken i vattnet. Även om jag var helt ekonomiskt oberoende utan jobb så skulle jag nog ändå vilja jobba såhär.
.
Alla dagar är likadana, men ingen dag är den andra lik.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0