Jag vill bli rik, genom att du gör mig de!

Försöker komma på hur jag ska formulera brevet jag "ska" skriva till min rika släkting. Min framids-plan kräver som ni kanske märkt mycket pengar så behöver just pengar och han har massa pengar så tänkte att jag kunde få lite. Jag menar han skule inte må sämre om han blev av med några miljoner..
.
Hej Grät.
Du vet nog inte vem jag är, men om jag säger att jag är min mammas dotter kanske det klarnar? Du är nemligen min mammas losaskusin så vi är släkt. Jag tänkte eftersom du är båder rik och gammal (och inte har några barn) så skulle lite lite av din förmögenhet kunna gå till mig. Jag lovar att inte lägga några pengar på dråger eller anat olaglikt. Jag har inga skulder då jag skött min ekonomi så känner att jag är värd din hjälp.
Både du och jag vet att du inte skulle bli lidande om du imorgon vaknade med 3 miljoner mindre! Så ta chansen och gör en god gärning!
Med Vänliga Hälsninge Elinor Björk

Vad tror ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0