KO 2011-12-26

Jag fick (låna) en bok av min moster. (Om du vill ha den behöver du inte lämna tillbaka den) som heter "KOR en kärlekshistoria"
.
Så tänkte att jag skulle börja göra ett "KOinlägg" varje dag med citat hämtat ur den stora boken på 225 sidor. Jag trodde första att de var en faktabok men det visade sig att den mer är uppbyggd av berättelser från olika "ko-människor" från olika tider i historien, och med otroligt fina bider! Jag är så farsinerad av kor, eller av alla djur egentligen. Men nu när jag har jobbat lite med just kor så blir jag bara mer och mer kär i dom små liven. Dom har kvar så mycket som människan har glömt bort! Innan har jag aldrig rikigt förståt hur bönder orkar, bara trott att dom gör de för att de har gått i arv.. Men nu kan jag se vad de är som håller allt igång, och de har 4 ben och en svans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0