KO 2011-12-28

"Den där närheten mellan dem är inte spelad, den finns där"
.
När jag började på naturbruksgymnasiet jag gick på så täkte jag ungefär att hästar har det bra för dom älskar man och ofrar sig mycekt för, och att kor mer var ett industriobjekt som de var synd om. Sen att man såg en glad ko på någon Arla-reklam ibland var bara tillgjort för att fler skulle köpa just deras mjölk. Men efter att ha kommit lite närmare in i "kovärlden" så inser jag mer och mer att de är folk runt ikring som vill se de som en industri, medan bonden i den ser varje ko som en individ och bygger upp starka band och förtroende med djuren. Annars skulle de aldrig fungera. Jag tror inte att bönder som inte gillar sina djur är bönder speciellt länge. Jag tror inte att de bara är i Arla-reklamen som kor och bonde visar kärlek till varandra. De finns där. Och ju mer man är i de, ju mer ser man de! Kor är riktiga kärleksgivare, de gäller bara att vara närvarande och ta emot den!
.



Kommentarer
Postat av: Anne

Fint skrivet! Charlek till kossorna!

2011-12-28 @ 21:43:31
URL: http://hestliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0