KO 2011-12-30

"Någonstans bakom oss, sällan särskilt långt tillbaka, finns det kor."
.
Ne, de var inte så länge sen alla var bönder på något sätt. Jag tror inte jag behöver gå längre bak än till morfar och mormor för att hitta massa kor. Morfars pappa vet jag var lantbrukare i alla fall, och morfar var dräng innan han började jobba på mejeriet. Jag är som ni hör inte från någon statssläkt direkt, så kanske inte så konstigt att jag hittar kor där. Men om även dom som har en lite mer stadsbakgrund kollar bakåt, så hittar dom nog en och annan ko som är med i bilden, och att dom betyt mycket. Kor har alltid varit viktiga för oss, och dom har gett oss mycket. Tror det vorre oklokt av oss att glömma bort de!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0