Så kallade "djuraktivister" kan ta en jävla spikmatta....

...och köra upp där solen inte skiner och rotera tills de får näsblod och sen se hur kul de är att åka skidor i motvid under press!!! DÖÖÖ!
.
1..2...3.. in genom näsan....ut genom munnen..phu..
.
Så nu har jag samlat mig lite! Men jag blir lite små irriterad när jag tänker på folk som inte har en aning ska komma och säga massa skit som taget från luften!
Jag tycker helt klart att man ska satsa på att bygga lösdrifter till mjölkindustrin då korna har möjlighet att röra sig mer fritt. Men jag tycker även att varje lantbruk skall ha möjlighet att ha uppbunden verksamhet då visa kor inte trivs eller klarar av att gå på lösdrift. Djur är djur och inga maskiner man ställer in. Dom är olika individer som passar olika bra i olika system. Därför tycker jag att de ska finnas möjlighet att plasera kor i den miljö de trivs bäst. Jag tycker det är mer djurvänligt att individanpassa än att slänga in alla där "de borde må bra."
.
Kor kan med bli mobbade av varandra, precis som vi människor slår på varandra åt höger och vänster! Det skulle då vara mer djurvänligt ur min mening att ha de kor som ständigt får kämpa för sin plats uppbundna istället så de får sin mat, sin sovplats, sitt vatten utan att behöva kämpa för det! De kan bli så illa att den mobbade kon avlider av skadorna den får...
.
Idag fick en riktig kämpare ge upp och åka till de envigt gröna ängarna där hon kan idisla hela dagarna utan smärta! De är så tungt att se, men livet är väl tungt?
.
Kan alla bara snälla slå en tanke till detta? Ingen behöver hålla med mig, men snälla tänk på de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0