Sankta Lucia!

Oj vad tiden går! Idag är det redan Lucia och allt. Men dess värre blir det nog inte att verken delta eller titta på ett enda luciatåg i år. Tråkigt. Gillar Lucia, speciellt att vara Lucia. Haha. När vi gick i 3an så var jag Lucia och jag gillade det skarpt! Jag var den sista som fick ha levande ljus i håret, sen tog dom bort det. Säkerhetsrisk eller något. Men vår generation var väl inte så viktigt så vi kunde väl lika gärna brinna upp. Haha!
.
Hörde på radion att många skolor har fotoförbud under Lucia. Nog med att blixt stör ganska hårt, mer än vad man tror men kom igen? Sen var det någon som sa att det var för att vissa barn har skyddad identitet. Fast, då boder det ju vara fotoförbud överallt förutom i sitt eget hem?
.
Diskutionen var med igång och killar med skulle få vara Lucia. Nu vill jag inte vara gammal och sur men var inte den "riktiga" Lucia just en tjej? Då kanske de lämpar sig bäst att den som "spelar" Lucia med är en tjej. De blir ju liksom enklast så. Sen kan ju självklart en kille "kläut sig" till tjej, sen Lucia. Lite som att när Emil i Lönneberga rider på lite längre avstånd så är det egentligen en tjej som gör det som är utklädd till en liten pojk. Men någonstans så var trots allt Lucia en tjej=borde hon inte vara de idag med?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0