Tacka gud för godis!

Av någon oförklarig anledning gick jag upp innan klockan slagit 4 idag. Omedvetet kanske jag kände på mig att allt skulle gå rakt åt helvete. Men går i alla fall ut och ser min röda hingst vara pigg och fräsch så startar, och vad händer? Jo, han går igång på första rycket. Bra, kanske lite för bra.. Men åker mot jobbet. 04:14 stannar den röda hingsten i uppförsbacken så jag får putta upp han. Inte för att han är tung att putta på, men det irriterade mig mycket!
Jag tänkte att jag skulle få igång han men då slappade snöret och de gick inte längre att dra. Så arg så jag inte längre var arg börjar jag små jogga mot jobbet i min tjocka vinteroverall så tror jag svettades bort halva min kroppsvikt. Hinner i alla fall till jobbet i mer eller mindre tid och allt går finfint.
Då jag redan har skämt ut mig till max inför min arbetsgivare så tänkte jag att han knappast kan bli förvånad längre så frågar om han möjligtvis har möjlighet att typ, frakta hem Pem till mig. Som vanligt skrattar han åt min olycka och åker iväg för att titta om Pem får plats i skopan på traktorn. Dock fick han inte det, men när min otroligt tålmodiga arbetsgivare, som är mycket tålmodig med både djur, maskiner och sina anstälda, drar lite i de slappa snöret så går fanskapet igång!!
.
Vi kom precis hem innan han efter många "motorhopp" dör och jag får ringa till "Lasse-som-kan-allt" så hoppas kunna få ordning på Pem inom en snar framtid i alla fall. Men jag gillar min cykel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0