Hemmafruar!?

Oherre gud!

Tittar på kvällsöppettv4.se och dör! De är en debatt om hemmafruar. De är några som vill ha betalt för att vara hemmafru!! För att dom tar hand om barnen. Herre min tid. Så är de en som sitter i "emot"-delen och hon säger att typ "Vist va hemma om du vill men kom inte och klaga sen när du har för låg pansion." Och de tycker jag låter nice.

139 000 kr går från staten till barnomsorgen per barn per år och då tycker dom som vill vara hemmafruar att de ska få de pengarna för att de tar hand som sina barn själva. ((Ööh!?)) Så om jag får tre barn och min gubbe är ute och jobbar ska jag få 417 000 kr per år av andras skattepengar. Alltså de blir 34750 kr per månad. Då skulle jag lätt få tre barn och sen ta hand om de själv. Lätt hemmafru!!!

Men de ser ni alla att de inte skulle fiunka. Herre min tid, igen! Det fattar väl minsta barna att de inte funkar att folk som betalar skatt ska ge en del av den skatten till mig bara för att jag (Inte vill jobba) vill vara hemma med mina barn, bara för att mina barn inte ska gå på dagis. Och då ska min gubbe betala mindre skatt för att våra barn inte tar del av barnomsorgen. Fast, då ska jag få dom pengarna som andra skattar av till barnomsorgen(?)
Någon mer än jag som tycker de låter helt  fel?

Sen tycker jag att dagis är en hemsk men lärorik värld. Tänk om man inte gått på dagis!? Tänk vad man missat då. Alla kossor jag snodde eller ringen med ens namn på en färg där man satt och pratade. Ne, de skulle inte jag viljat missa.

Jag vill inte vara hemmafru och jag tycker absolut inte att dom ska få betalt för de. Vill man vara hemmafru så får man leva med konsikvenserna. Sämre ekonomi, och att den föräldern som jobbar får träffa ungarna mindre. Men vill man de så fint. Men kom inte och klaga sen när din pansion är in hell!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

är väldigt ovanligt att få 3 barn under ett år, så vet inte hur du tänkte där? det lär ju ta ett tag att komma upp i dessa sifforr. oftast har man väl en paus på något år eller så innan man klämmer ut nästa unge. och de e klart att det är bättre att va hemma och ta hand om sina barn än jobba massor, men gör man det kommer man jättemycket efter på pensionen tex, då borde man få nån kompensation för de.. man ska inte behöva svälta när man e gammal bara för man tagit hand om sina barn.. sen borde de väl räknas som inkomst om man får de pengarna, e de inte skatt på då med som man betalar.. ett barn ger typ 11000 i månaden, då har typ kvar 7700 kr efte skatt. knappast en stor förmögenhet.. och klart man inte ska få leva på andras pengar så, men alla invandrare som kommer hit varje år och kostar typ 10-15000 i månaden, är de bättre att läggga pengar på dom?

2011-03-01 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0