Akuten, jävla mage!

Då ska jag försöka berätta om min kväll. Slutade skolan kl 5 och skulle vänta på Janne och gick då till Willys och köpte (inte godis! De går framåt) clementiner för att tiden skulle gå och sen satte jag mig ner för att vänta på Janne och kände då att jag fick lite ont i magen. Janne kommer efter sådär 5 min väntan och när jag sätter mig i bilen får jag bara mer och mer ont. i hämtar bror min och nu jävlar gör det ont!! Vi åker ner till Telia för att fårga lite om sin mobil och nu jävlar, ursäkta språket men KUKont gjorde de!! Så vi åker till vårdcentralen men när jag skulle ta mig ur bilen kaunde jag inte ställa mig upp så vi åkte till akuten istället och då fick jag åka rullstol in i ett rum och med lite om och men lägga mig i en säng där de tog blodtrycket och tempen och jag hade lite feber. Och en kille kommer in och ska ta blodprov. Han hittar först inget bra blodkärl vänsterarmen så han försöker i höger, men misslyckas. Dock var han väldigt trevlig så de avr helt okej! Han sticker då igen om får ut lite blod. Hans kommentar var "Man måste vara lite psajko för att jobba som sjuksköterska" Haha! Läkaren kom in och vi pratade och han klämde och kände och de gjorde fortfarande riktigt ont. Så, jag fick morfin! Och livet blev genast mycket bättre. Haha. Allt blev liksom dimigt och de slutade göra ont mycket snart. Jag tror jag mer eller mindre somnade lite faktiskt tills docktorn kom in igen och sa att testerna var helt normala så han kunde inte förså vad som var fel. Men jag fick i alla fall åka hem då det kändes bättre i magen. Killen kom in igen och tog bort nålen i armen och satte för en tuss men massa tejp. De hade börjat blödda ur det första håler han försökte sticka ur. Jag hinner lagom ut i väntrumet för att säga till Janne att vi ska hem innan hela armen är nerblodad. Som tur var var nålkillen bnära till hands så han plåstrade om mig igen. Haha. Blodet kom lite sent, men bättre sent än aldrig!

Nu är jag hemma i alla fall och magen käns okej men inte helt bra. Får la se om det är någe bättre imorgon eller om det blir värre igen. Har en såååå kul engelska uppgift som egentligen ska vara klar tils imorgon.. men.. känner att jag inte orkar! Nu, dusch med min nya skrubbtvål. Mummmma! Hihi!

Tudellu!!

Kommentarer
Postat av: ems

urch, låter inge bra! :(

2011-01-27 @ 16:13:04
URL: http://bookofems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0