Barn?

Dethär kan låta agresivt och dåligt men vad är det med folk och barn egentligen?

Såg på familjen anorlunda och ta de inte personligt men hur tänker man när man har 9, alltså NIO barn redan och skaffar ett till? Vill bara förstå hur man ser på barn då?
Det första jag täker är ekonomin, de är kanske något som löser sig sen eller något sådant. Man väljer då barn istället för pengar och de låter ju ändå trevligt. Men, man måste trotts allt ha tid, ork och eknomi för att ha de barn man skaffar sig. Jag fattar inte hur man kan ha det. Om alla får det svårt i skolan? Ett barn som har det svårt tar en massa extra tid hemma och om man då har 10??! Eller alla kanske inte går i skolan samtidigt men en hel del kan det bli och vem har tid att hjälpa? Jag bara undrar hur? Hur tänker man!? Det finns ju så mycket barn, räker det inte med dom?

Sen att få barn hejhå utan koll. DE är nog enligt mig värre än att ha många och koll.. Men hur tänker man då om man nu tänker alls? Hur många sikunder tar det att slänga på en kondom? Ska ta tid någon gång men kan de ta 7 sikunder(?) Sen ska man kanske ta fram den och så, ja, vi säger 20 sikunder för att ta i lite. (Alla är ju olika men man får öva lite så man snabbt kommer tillbaka til sängen om man har brottom) Vad kostar en kondom? 2 kr? Rätta mig om jag har fel men vi kör på 2 kr. Finns ju superdubberlyx med massa skit på men vi har en vanlig helig skyddande kondom. 20 sikunder och 2 kr. Är inte de värt att lägga på att inte bli gravid om så inte önskas? I min värld är det i alla fall så. Sen skyddar den lilla underbara påhittet mot sjukdomar där nere och de är nice!! En bilig och praktisk försökring nästan. Eller hur?

Sen finns det ju annat sket som man kan anväda sig av för att slippa oönskad graviditet (men tänk på att kondom är skyddet mor sjukdoar!!) P-piller, P-stav, P-ring, P-plåster you name it! Det är inte svårt att fixa om man är så lite som under 21. Ungdomsmottagningen eller så ringer man till gynmottagningen som mer än gärna hjälper till. Dehär kostar lite pengar, men i min värld är det värt det!!

Abort då, vad tycker jag om de!? Jag tycker det är okej med abort, ser det inte som mord eller liknande. MEN problemet är innan abort! Abort tycker jag ska finnas som alternativ om man har skyddat sig med det inte hjälpte. Blir våldagen eller liknande. P-grejerna är inte 100% skyddande mot graviditet. OCH så vill jag nästan skriva om kondomen spricker eller åker av. Men om det skulle hända så kan man kontakta ung- eller gynmotagningen och ta ett "dagen-efter-piller"

Man måste ta ansvar och inte tänka "Ne, men de går nog ändå" Och om du börjar känna att det inte står rätt till, mensen kanske inte kommer när den ska och så vidare så GÖR ETT GRAVIDITETSTEST! ju fortare destu bättre så du kan söka upp någon på mödracentralen och prata om sake där om du ska behålla eller göra en abort så hjälper dom dig, de är deras jobb! Men det ultimata och självklara(?) är att skydda sig vid sexet istället för att göra något åt saken efteråt.

De jag vill säga är att: Klarar du inte av att ta på en kondom är du inte redo att skaffa barn!

Kommentarer
Postat av: ameena - skånes största blogg

haha äntligen en människa som vågar säga vad hon tycker ! det gillar jag :) fin blogg du har hjärtat <3 titta gärna in på min och säg vad du tycker :)

2011-01-07 @ 12:29:44
URL: http://ameeena.blogg.se/
Postat av: nicklas

nej gay bloggen som ligger bland aktiva är en tjej, haha :) trodde också det var en kille först:)

2011-01-07 @ 13:01:59
URL: http://fejkadblond.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

varför slöja ?



sv: om du går på december på min blogg så har jag lagt in 4-5 inlägg om slöjan <3 KrAmSiSaR <3 läs på :D

2011-01-07 @ 13:14:27
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: nicklass

yes, haha jag är alone! ;)

2011-01-07 @ 13:26:36
URL: http://fejkadblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0