Dagens åsikt

Jag tycker att visa som framstår sig som förebilder och som visa ser som förebilder inte är några bra föerbilder.

Jag menar, en människa som kanske inte gjort något bra men sen "kommer tillbaka" och trotts sitt "fel" gör något bra så blir det en förebild för många. Jag kan väl tycka att en person som från att "göra fel" bättrer sig är kanske stark eller något i den stillen men tycker inte det är en bra förebild. Förebilder tycker jag ska vara sådana som gör "rätt" och är starka på dt sättet, någon man kan eftersträva. Man ska ju inte eftersträva någon som gör "fel" elelr "misstag" som inte blir så bra. Sen är det klart bra och kanske lite strkt men att ta sig upp till verkligheten igen efter ett "fel" eller "misstag" men tycker inte de är en bra förebild i alla fall.

Lite, om någon knarkar och sen lyckas komma tillbaka och bli helt ren igen är den personen jätte stark och troligtvis har den en stark vilja till att göra saker bättre och rätta till sinna misstag. Men ingen bra förebild för det kan jag inte påstå. Eller om man skaffar barn tidigt utan planering. Klarar paret av det och allt blir bra är dom starka och vill något och löser saker bra. Men, någon förebild som jag tycker folk ska ta efter blir dom inte i mina ögon.

Klart det inte finns någon som alltid göra rätt men det finns folk som inte lämnar verkligheten för mycket och de tycker jag är mer förebilder än ngon som gör "fel" och sedan rättar till de.

Så dagens åsikt är alltså att en förebild ska inte göra "fel" för att sedan bli en förebild när den gör rätt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig!

2011-01-30 @ 22:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0