Dagens (ofrivilliga) motion.

Taken är att Tuff ska bo hos Matilda ett tag så skulleg å och hämta honom där han "bor" nu för det är så krångligt att komma in med transporten där. Jag fick skjus dit av Janne sen så gick jag och Tuff hem. Väl hemma, alltså 7 km senare, så släppte jag in honom i den provisoriska hagen jag byggt, men de tar nog inte ens 5 min innan han "hoppspränger" stacketet och springer iväg och jag efterhonom samtidigt som jag ringer till Janne. Springer tills Janne hinner ikapp mig med bilen och hästen ahr nu sprungit över E22.an och är borta ur mitt synfält. Rädd som är sär ringer jag till Roger som har hästar längre bort som Tuff troligtvis stannar till vid och ber honom titta om han kan stoppa Tuff när han troligen springer förbi. Snäll som Roger är så hjälper han mig!! Men vi kommer ikapp Tuff med bilen och jag ser den andra stora vägen som han är påväg  mog så hoppar ur bilen i farten och kutar mor vägen i hopp om att hinna ikapp den lilla hästen och typ stanna bilar om jag inte får stopp på honom. MEN som tur är så svänger en bil in i korstningen och ställer sig på snedden över vägen så Tuff stanar och jag får tag i honom innan vägen. Så, får vi gå hem igen sådär 4 km! Och han ville inte riktigt hänga på hem så typ, 10 steg fram och sen bakade han 5 steg, så de tog en stund. KUL eller hur?

Men vi han lever ju i alla fall och de var ingen som blev arg på honomtill skilnad när Snobban rymde och förstöde en massa på kyrkogården. Haha. Har inte mindre ont nu i alla fall. Suger! Får vila lite och sen se om något slutar göra ont..(?)



Bajskorv!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0