Homosexuell?

Läste för ett bra tag sen på http://myranstankar.blogg.se/ om homosexuellas rätt till att få gifta sig i kyrkan. Och jag har såklart en åsikt som jag vill dela med mig av till er få som läser min lilla blogg.

Jag kan ju börja med att säga att jag tycker att homosexuella såklart ska få gifta sig och bilda familj precis som alla andra (eller ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte alla är lämpliga för att bilda familj men de hör till en annan diskussion)

I dagens samhälle är det inte så många som är troende, trots att dom är döpta eller komfemerar sig eller gifter sig inom kyrkan. Inte så många som firrar jul av anledningen att firar att Jesus föddes, utan de har mer blivit en trevlig tradition att umgås med familj och vänner. Samma sak med påsk, midsommar, söndagar! Hur många går runt och tänker på att Gud beordrade Jesus att vila på den sjunde dagen? Jag har ju ingen fakta men i min värld är det inte så många som tänker på Jesus och Gud när vi firrar egentligen kristna grejer.

I bibeln står de tydligen någonstans att det ska vara en man och en kvinna. Det är väl för att naturen är sådan att de är tanken att en hona och en hane ska föra rasen vidare, antar jag. Men, idag lever vi 2011 år efter Kristus och värden har förändrats, inte mins samhället. Någonstans i bibeln står det väl även att alla människor är lika mycket värda? Hur går den ekvationen ihop när de finns en massa förbud om hur man får vara och tänka? Att gifta sig skall vara av kärlek och om Gud accepterade alla, varför får då inte homosexuella komma in i hans famn? Giftermål ska vara av kärlek, inte för att ens partner har en fitta eller kuk!

Sen slog de mig att, vist är det så att homosexuella inte får adoptera barn? Eller? Jag tycker i alla fall att dom ska få göra de. Så länge man är en bra och "värdig" förälder om har möjlighet att ta hand om ett barn i hela dess ungdomliga liv så ser jag inga hinder att föräldrarna är av samma kön eller olika. Som jag sa innan så finns de ju vissa som kanske inte är så lämpliga som föräldrar men ändå får skaffa barn, och de säger ingen emot(?) Det finns ju så många barn där ute i världen som behöver en familj och ett hem. Jag tycker de ska vara självklart att de som passar som föräldrar ska kunna få adoptera! Alla liv är lika mycket värda, eller hur stod de i bibeln?

Jag tror jag tror jag har fått ut mitt budskap nu. Så, vad tycker ni om frågan, eller frågorna som de blev?

Kommentarer
Postat av: Becca

sv: bra inlägg :D du får jätte gärna länka till mig :)

ang den sista biten i ditt inlägg så får homosexuella adoptera.. Den fick vi börja göra för några år sedan.. och nu får vi lesbiska även inseminera :D hihi..

Sen är de så att vissa andra länder inte accepterar homosexuella som adoptionsföräldrar men i sverige har vi rätten till att få göra det om någon accepterar oss som föräldrar vill säga!!

Kramis

2011-01-19 @ 15:01:15
URL: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0