Operationen 7/3-2011

Jahopp. Allt började ju i söndags då jag rakade benen för jag var rädd för att få plåster på mig som gör ont när man rycker bort de och man har hår under. Haha. Känsliga lilla jag men jag försöker i alla fall attt undvika att jag blir känslig. Hihi!

Förre

Efter

När håret var avverkat så duscade jag med den dyra tvålen och sen var det dags för sängen. Sötast var ju här så de gick bra att sova. Var skitnervös dock och fick inte smörja in mina svidande ben med hudkräm!! Och inte heller ta på min ögonroller.. Men jag somnade i alla fall och vaknade vid 4 och tyckte att de var dags att gå upp, men sov till 7 sen upp och duscha med dyra tvålen igen och jag lovar att mitt hår var assnyggt. Haha!!

Såhär ser mitt öra ut utan örhängen i. Äckligt!! Kändes verkligen helt mupp att ta ur alla örhängen.

Väl klara så åkte vi in till stan och fastnade på Coop där det inte gick fort i kassan kan jag lova. Men söt var tvungen att äta något, men de fick inte jag! Men sen lämnade vi honom på station och sa hejdå och så. Sen iväg till sjukhuset och irra runt för jag hittade inte som vanligt! Haha. Men efter lite om och men så fick jag hjälp till rätt rum och de var lite nice med ett eget rum med toa och tv. 

Min säng. Helt okej faktiskt.

Den ENORMA tv. Haha. Men jag tyckre de var lix att få ha en tv över huvudtaget.

Här i spenderade jag de första timmarna på sjkhuset. Den var mysigaer än den ser ut. Haha.

Så kom de in en som skulle ta blod från mig, men hon tyckte jag hade dåliga blodkärl.. Men tillslut tog hon i vänsterhanden och jag fick dropp för att jag inte skulle bil törstig. Sen tittade jag på film och hade de rätt bra. Fick prata med en sjukgmnast som jag kanske inte älskar men de fick gå. Hon var lite överpositiv och jag viste att de inte kunde vara så bra efter operationen som hon fick de att låta som. 

Fick nalleplåster. Haha. Var ju på barnavdelningen. Tydligen är det så att alla som ska opereras och kommer från ortopeden är på barnavdelningen för de håller på att bygga om.

Dropp.

Sen bar det av till operation. Kl 12:05 var jag nere i sömnarumet, vet inte vad det heter. Haha. Fick prata med läkaren som ska operera och han gillar jag skarpt. Har haft bra läkare när de har gällt knät nu i efterhand. Så fick jag träffa narkosläkaren och han var en rolig prick. Han håll med på med hästar och hade ramlat av sin ardener någon gång och eftersom han inte dog så ser han det som ett tecken att de är meningen att han ska hålla på med hästar. Haha. Så fick jag somna in till Winnerbäck med!! Jättetrevliga läkare!!

Så vaknade jag i alla fall på uppvaket och mådde inte alls så illa som jag trodde jag skulle göra. Men fick inte komma där ifrån på flera timmar för jag kunde inte kissa, så säger dom att de får köra upp en kateter eller vad de heter om jag inte kissar. Ush!! Men tillslut gick det den naturliga vägen. Men hade svårt att kissa tills jag kom hemhem.

Natten då, hade jag fått en rumskompis som skulle opereras dagen där på. Hon och hennes pappa och han SNARKADE. Jag har aldrig varit med om något liknande!!!! Jag dog nästan!! Vi började sova vid 22:00 och jag sov kanske en kvart fram till kl 01:00 Då jag var tvungen att gå på tova när sköterskan kom in och jag fick tabletter.  Och då kände jag att om jag ska få sova något så måste jag somna förre honom!! Men nu hade jag sån värk så jag somnade inte alls!!! Vid lite i 4 minns jag att kl var, sen när jag tittade nästa gång var den typ 04:15 så då kanske jag sov i någon halvtimme. Sen kommer sköterskan igen vid 04:30 och ger mig något i handen. Sen vid 05:00 sover jag i en timme ungefär. Så, inte mycket sömn inte. Upp vid 06:00 och gå på toa och då frågar sköterskan om vi sovigt något. Då har pappan mage att säga att han inte sovit en blund för sängen varit så obekväm. VA???!! Jag har liksom legat vaken hela natten för att han snarkat!! Tur att dom var jätttetrevlig i vaket tillstånd så jag var inte arg sen!

Min utsickt hela natten. Såg i alla fall vad kl var. Haha!

Så började den långa väntan på att få åka hem. Pratade massa skit med min rumis och hennes pappa. Trevligt faktiskt. Dom hade mycket vättigt att säga!! Så fick jag ta bort bandaget och träffa läkaren som sa att allt gått bra och att han "snurrat" upp mitt korsband på en skriv i benet och "vikt" de dubbelt. Massa komplicerat sa han med som jag inte kommer ihåg. Sjukgymnast två gånger i veckan och sjuktaxi till skolan och sjukgymansten den första månaden i alla fall. Där fick du sjukgymanststant!!! Sen fick jag hoppa på kryckor och visa att jag kunde de i trappor upp och ner. Sen blev det att åka hem med min underbara morfar<3

Före

Efter

Och inatt har jag sovit super och nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Träna lite kanske? Fick ju hem sånnadär tråkiga övningar som bara gör ont. Men ska göra så mycket jag kan. För övrigt är jag nöjd och glad över alla som hjälpt mig och stöttat mig när jag varit som töntigast!!! Nu kan det bara bli bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0