Att steka pannkakor

Jag och Kajsa är uppe i en diskution om att sex- och kärleksliv är som att steka pannkakor!
.
Första pannkakan blir aldrig bra, eller oftas inte! Man har för låg värme, eller för hög. Tar i för mycket smet så det inte går att vända, eller kanske för lite så de bara blir lite skit i mitten. Man har inte fått in snittsen på hur man vänder eller så har man en dålig stekpanna helt enkelt.
.
Precis så kan det vara med ragg med. Första  blir väl aldrig så bra? Man får liksom öva upp sig lite, precis som pannkakor! Ibland kan man ju nästa se på smeten att det inte kommer bli någon bra pannkaka så kanske inte ens värt att försöka steka?
.
Men så helt plöslite får man en bra pannkaka, när värmen är bra och man själv kommer överens med pannan och stekspaden! Då är lyckan total! Sen kan det ju bli så att man fortsätter steka med samma smet, men de blir inte lika bra i längden.. Då kan de vara bra att göra ny smet kanske?
.
Jag har i alla fall hittat min smet och de blir perfekta pannkakor varje gång ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

2011-11-13 @ 22:46:02
Postat av: Angelica

Klockrent! Ja smeten är väldigt viktig det håller jag med om ;)

2011-11-13 @ 22:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0