Dagens-i-lands-problem

Mitt busskort har fungerat 1 gång av 4 idag. Känns bra! Med det nya systeme, som nu är över ett år gammalt, så har dom tagit bort att man får utskrivet på biljeten vilken hållplats man ska till, dom matar bara in vilken zoon. Detta resulterar då i att Gladhammar inte existerar utan tillhör Gunnebo-zoonen.
.
Om man då åker från Södra vi och ska till Gladhammar så måste man byta i Vimmerby och sedan byta igen i Västervik för att sedan åka med buss 160 till Gladhammar. Där blir det ett problem eftersom att man säger till busskorte att man ska till zoon 94=Gunnebo. Och när man kommer från Vimmerby och åker till Västervik så åker man igenom zoon 94 men inte den hållplatsen jag ska till=busskortet tycker jag ska gå av där. Så när jag väl ska byta i Västervik till buss 160 så säger busskortet "Fuck you!" och så funkar det inte!
.
Har någon tänkt på detta när dom gjorde det nya systemet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0