De värmer den som frusen är!

Idag är det så kallt ute så man automatiskt böjar nynna "Vi tänder ett ljus i advent.." och får en safransmak i munnen. Det ända som får en varm är ilskan när man ska betala räkningar som företagen vill ha in tidigare än vad man får lön.
.
Men det är lite mysigt någonstans, när man får vara inne, och titta ut på frosten. De var faktistk lite skönt att gå ut imorse med kl 4 för då var det inte så kallt. Men när solen går upp förvandlas småland till ett "Hej mitt vinterland" utan snö dock. De vill vi inte ha, tror inte Pem gillar snö? Har i alla fall fått en isskrapa så nu ser jag vart jag kör. Så vi inte hamnar i diket..igen. Tummen upp.
.
Ne, de är inte lätt att vara en fattig bonddräng på vintern! Men jag ska om hundra år sitta där i min gungstol och säga. I MADE IT! MOOOHhAahahaha!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ååååå den bilden väcker känslor! Trodde aldrig vi skulle hitta vägen och så helt plötsligt var den bara där UNDERBART!!! Ett nytt äventyr vid jul?

2011-11-14 @ 10:09:12
Postat av: Elinor

Ja! om jag inte är "sjukskriven" från fysiskaktivitet så får vi se till att gå en runda ;)

2011-11-14 @ 10:15:13
URL: http://elinorstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0