Jag har börjat tänka, istället för att bli arg!

Denna afton var det seriöst en kossa som fick rådamp på mig när jag skulle mjölka ur henne! Hennes små ben flög åt höger och vänster och åt alla håll och kanter. Och jag blev lite chokad över min tanke när hon sparkade på min stackars höger arm. "Var har hon ont?" För sådär några år sen skulle jag typ "KOSKRÄLLE STÅ STILL!!!!!" Men nu tänke jag inte någonting på att hon faktiskt sparkade mot mig. Så kommer husse upp och hon står snällt som ett litet lamm. Men hon hade i alla fall mycket rikigt ont i en spene som hon inte mjölkade så bra ur. Och då hade det inte blivit bra om jag blivit sur på henne!
.
Oftast är det väl så att dom har ont? Känner att jag vuxit lite. Att jag tänker lite längre. Om världens snällaste kossa helt plötsligt vill döda så är det läge att börja fundera på om något är fel eller om hon har ont någonstans!
Tycker det ser så roligt ut när dom har små "extra spenar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0