Livet börjar!

Kommer till jobbet och det är alldeles tyst för ovanlighetens skull. Skyndar mig lite på att byta om och går in i hos dom små juvliga liven och ser "MammaKo" bara ligger, sen börjar hon skrika! Jag mår så dåligt över att se henne så! Ingen lite hade kommit under natten som planen var så något måste vara fel..? Börjar typ gråta när jag ser på henne så vet inte hur jag ska göra!!
.
Men chefen kommer upp och agerar som vanligt i lugnets stil och få sätta igång henne och den lille kommer med rumpan först! Inte bra! MammaKo är helt utslagen och orkar inte röra en fena så vi får hjälpa henne. Kalven kommer i alla fall ut levande, men slutar andras! Hjärtmassage gånger 1000 och jag vet inte om jag skulle gråta eller säga "wouw" när hela kalvens kropp hoppade till i orytmiska ryck när hjärta åter igen kom igång.
.
MammaKo låg bara, vilket självklart var väntat, men som tur var tog grannen hand om ungen så den fick ompyssling och kärlek. Han/hon kom igång bara någon halvtimme efter förlossningen och MammaKo verkar klara sig, men kommer ta ett tag innan hon är helt på benen skulle jag tro.
.
De var verkligen hemskt att se MammaKo må så dåligt utan att jag kunde göra något. Kände sig väldigt maktlös! gick typ med tårar i ögonen från halv 5 till halv 8 när kalven var på benen!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

herre gud vilket trauma!!!!

2011-11-24 @ 13:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0