LyxfällaN

Tittar på lyxfällan och känner mig lite stolt! Jag har överlevt!!
.
För några veckor sen såg jag på två bröder som bodde ihop och det slutade med minst en ny mobil varje månad, motorcykel (och ingen av dom hade körkort) och fest fest fest! Den ena hade inte ens någon inkomst! Då kände jag bara: "Stanna hos päronen till ni vet att man ska använda papper och inte pengar att torka röven med!"
.
Nu tittar jag som sagt igen och då är det två bröder på 20 och 24 år som bor hemma! Båda har jobb och egen inkomst och den som är 20 tjänar mer än sinna föräldrar. Trots det så betalar mamma och pappa all mat, all hyra, bensin och "sicker till barnen lite pengar då och då" som pappan sa. Då känner jag bara: "ÄR NI HELT DUMMA I HUVUDET ELLER?" För helvete! Bor man hemma och har jobb och inkomst och är över 20 år så måste man förfan betala lite! +att deras flickvänner mer eller mindre bodde där. Hur tänker dom då? "Hej jag bosätter mig här för att jag vill knulla er son! Men jag betalar ingenting trots att jag äter upp er mat!" Så skaffar lyxfällan boende åt honom, men då säger han nej! Va? Men vem vill bo hos mamma när man ahr råd att bo själv?
.
Fan vad trött jag blir!!!
.
Över 7000 ska man tydligen betala om man bor hemma och har egen inkomst. De låter mycket tycker jag men de får man komma överens om något med sina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: anne

heja dej!



2011-11-15 @ 15:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0