Storhandlat!!

Har blivit riktig gammal känner jag.. Storhandlat MAT istället för att slösa bort min lön på onödiga saker jag vill ha.
.
I min väld är halva grejen mad att storhandla just att handla sort! Att man köper storpack på sånt man kan frysa in. Tydligen är det inte lika självklart som jag tycker att det borde vara. Idag handlade jag med Angelica och hon är rädd för storpack.. Detta resulterade i att vi stod och bråkade om vilken storlek på köttfärs-paket hon skulle köpa. Den största kostade bara 4 kr mer än den mellersta så min tanke var då att KÖP DEN STORA OCH FRYS IN!!!! Men ne.. Ne.. Då säger hon "Jag gillar inte storpack.." Va?? Där står vi och bråkar som ett gift gammalt par. Haha! De slutar med att hon inte köper köttfärs! Fy vad roligt de var!!! Haha.
.
Sen när vi väl kommer hem, sams som alltid, så ställer vi oss och lagar mat. Eller Angelica lagar och jag hackar jordnötter. Och när det är dags för de små att simma med kokosmjölken så kallar hon mig "älskling." Underbart!
.
Angelicapartiet! Deras största ledande fråga är "Mindre packet och mer konserveringsmedel!" Haha!!!
Min tant <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0