Varg, Sveriges lejon!

Är inte så insatt i disskutionen men som vanligt vill jag ha ett finger med ändå! Haha.
.
Antar att det ser ut ungefär såhär:
Skjut varjarna för att:
*Dom skadar/dödar boskapsdjur (ex tar fårens lamm)
*Dom skadar/dödar vilda djur så jakten blir sämmre
*Dom är en fara för ex. jakthundar då de kan ge sig på dom under jakt
*"Vanliga" människor är rädd för dom
.
Skjut dom inte för att:
*Dom har rätt att leva så som alla andra djur
*Dom tillhör ekosystemet
.
Det finns säkert massa fler både emot och förr. Kom gärna med egna åsikter och tankar!
.
Jag känner såhär. Om ni nu så gärna vill jaga något som förstör så SKJUT VILDSVINNEN!!! Vist, vagen dödar. Men kom igen! Ni får väl jaga lite mindre rådjur då så ekosystemet går runt. Är det något djur som förstör och även dom ger sig på människo och djur är det väl dom vilda grisarna!! Jaga dom istället! Jag vet inte om man äter vargarn man skjuter(?) men antar att de inte är så mycket mat på dom, så ett stort vildsvin är mer mat på=mer ekonomiskt! Dom förstör mins lika mycket som vargarna, om inte mer!
Min personliga åsikt är: Ge fan i vargarna och ta tag i vidsvins-problemet istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0