Äpplen, äpplen, äpplen överallt!

Har kommit in i en äppel-period i mitt liv, igen! Har ju hänt tidigare att jag levt på enbart denna ljuva frukt i perioder. (sådär när man haft helgen i stallet. Haha) Men nu är jag mer vuxen så ha insett att de kanske inte är så bra att enbart äta äpplen, så varvar med annat. Men när det såldes äpplen för 5 kronor kilot kan man ju inte annat än att snålt leva lite mer på dom än annan mat! Haha. Fattig bonddräng!
.
Äppelmos har med blivit en vardagsfavorit till gröten på morgonen! Mmm! Sen hur mycket äpplen det är i den man köper på tub är ju en bra fråga(?) Så satt här så sent som idag och saknade mormors hemgjorda äppelmos och frågade mig hur svårt är det att lyckas med det? Jag som är född så långt ifrån ett kök man kan komma så är det kanske dumt att spränga ett helt kök som jag bara hyr.. Haha. Men det är väl nästan socker och äpplen som gäller?
.

En lunch på alicehuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0