Bor jag i Norrland eller?

Skulle vara -17, moln och snö i nora delen av landet. Och det är vad det är här och de är riktigt jobbigt!!!!!! Tror norrland har flyttat neråt och bosatts sig i småland..
Är vi påväg in i en ny istid? Eller är det bara vinter? Imorse när jag vandrade mina 3 kilometer till jobbet så var det illa. När vattnet i luften jag andrades in frös till is innan den hann att lämna min näsa så är det fan kallt!!!! KALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skulle även fixa in moppen i garaget, och vad inser jag då? Jo, att låset frysit fast så kommer inte så lång med den.. Har jag någonsin nämt att jag hatar vintern? För har jag missat de så säger jag det nu: Hatar vintern!!
.
Började fundera lite på vad det är som gör så ont när man blir kall om fingrarna och sen när dom tinar upp? När dom är sådär härligt blå efter att ha gett kalvar mjölk ute med blöta fingrar, sen kommer man in bland dom varma kossorna och då: SMÄRTA! Vad är det som gör så ont? Är det så att blodkärlen krymper eller något när det blir kallt, sen när de blir varm så ska blodet börja strömma med full fräs genom dom små kärlen = Aj? Slog sönder knogen på "mjölkmaskinsrälsen" igår så at ha vantar på sig gjorde sjukt-fucking-ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0