Dagens goda gärning...

..Som jag knappt kan stava till, men jag kan i alla fall göra en och det är väl ändå det som räknas? Haha! Hur eller hur så sitter jag då på bussen och vi stannar vid en hållplats där en lite pojke går på. Eller så liten var han väl inte men en barnbiljett ville han ha i alla fall. 22 kronor skulle denna resa gå på och han betalar med reskassa. De visar sig dock att han bara har 21 kronor kvar på kortet. (Hej retligt!! Hade varit bättre med 10 kroner eller något.) Han böjar rota i fickorna efter lösa pengar men hittar inte några, han fråga sin kompis som redan sitter på bussen men hon har inga heller. Dom velar och har sig och jag kände bara: Vafan liksom! Så erbjuder mig att betala hans biljett. Men då helt plötsligt löser busschafören det på något annat sätt. Ajja! Men ni måste hålla med om att de var snällt av mig att nästan pröjsa en främmande människas bussresa? Eller jag gjorde det ju inte för hans skull, utan mer för att mitt egna ego skulle växa ytligare lite grann. Haha!
.
Men tyckte lite synd om den lille killen. Där emot tyckte jag inte synd om alkisen som gick på samtidigt som jag. Han bara stank sprit och kunde inte så helt rakt klockan 10:30 en onsdags förmiddag!!! Han hade bara 4 kroner på sitt kort och började herja om att han hade laddat de med si och så mycke för si och så många dagar sen. Sen tar han fram ett annat kort och säger att han kan testa med de och då frågar busschafören om det är samma slags kort och idioten säger "Jaahööö" Men sen visar det sig att de är ett "20 dagars"-kort = du kan åka på det i 20 dagar. SMART.se!
.

Jag bara kasta pengar kring mig! Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0