De är inte de jobbiga som är de jobbigaste!

De jobbiga med vintern är egentligen inte kylan eller snön, eller mörkret för den delen. De som är mest jobbit är följderna av dessa. Jag hatar att ta på mig alla kläder som måste på för att man inte ska frysa sönde!! Det tar ju halva livet på morgonen att ta på sig alla byxor och tröjor man måste ha!!! På sommaren, på med en tröja och ett par byxor, foppa och sen iväg liksom! Nu är det långkalsomnger, byxor, termobyxor, kortarmad, långarmad, extra "under jackan"-jacka, jack, halsduk*2, mössa, vantar, strumpor, sockar och jobbiga strora skor!
.
Sen måste man ha med sig ljus överallt eftersom inte moder natur bjusar på det såhär års. MEN cykellysen fryser sönder efter en kvart så vet inte riktigt hur jag ska lösa de? (en bil kanske?) Sen är de tydligen lag på att man måste ha lyse på cykeln (upps..) men här finns det väl ingen som kollar de? Fast lite irriterande är det nrä man köper nya lysen och dom fryser sönder direkt. Sen borde jag ta med dom in och bla bla, men har ingen lust att stå och skruva upp dom varenda gång den ska vistas utomhus i några timmar.
.
Ne, dagens i-lands-problem känner jag! Haha. Hoppas på vår!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0