De var det där med tuttar...

Har ju tidigare undrat över varför vi människor har brösten "mellan frambenen" medan de flesta andra tvåbröstade däggdjur, eller de däggdjur som bara får en/två ungar åt gången, har brösten vid bakbenen. Letar fortfarande efter ett mer vetenskapligt eller forskande svar på denna fråga. Men de jag vill komma till är att igår såg jag på ett program där de följde en elefant från födseln till döden på animal planet. Då såg jag att elefanter har brösten, (eller man kanske säger juvret när man pratar om djur men vill inte vara diskriminerande) vid frambenen!!! Så jag ändrar mina tidigare utlåtande om att alla däggdjur som bara får en och annan unge och som går på alla fyra benen har brösten vid bakbenen, för det är tydlign fel.
.
Då blir ju den nya frågan: Vaför människor (apor) och elefanter skiljer sig från väldigt många andra däggdjur, när det gäller placeringen av brösten?
.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

OJOJ man får lära sig något nytt varje dag!

2012-02-23 @ 13:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0