Det där med ägg..

Nu när min taco-diet är över så kommer troligtvis menyn bestå av pannkakor dag ut och dag in, då behövs ägg. Massiva mängder med ägg! Ägg ägg ägg! Men de är inte lätt med ägg. Dels så är det väldigt svårt att bära hem ägg, trots att jag bor 10 meter från affären ser jag detta som ett väldigt stort problem.. Haha. Stora kartonger med ömtåliga grejer = .....BOM...knarr...krash.. inga ägg kvar! Sen är det svårt med ägg för höns är inte direkt kända för att ha det bra. Och hur fin kartongen än är pimpad med glada höns så betyder inte det att dom har haft de toppen. Köpte i alla fall ägg där det stod att dom små liven är frigående inomhus, och ute när vädret tillåter (alltså inte nu!) En tolkningsfråga.. Tyckte de lät bra i alla fall, och dessa ägg var bara 3 kr dyrare än ett paket med lika många burhöns-ägg! Tycker dom kronorna kan gå till dom som har sina höns som höns och inte någon jävla äggmaskin!
.
Ska för övrigt skaffa mig en egen höna när jag blir stor så jag slipper problemet! Haha.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0