En dag i väntans tider..

Ja.. Vad ska man säga? Dagen började med att vi gick upp ur den varma sängen tidigt för att vara en ledig dag, men gott med en sovmorgon om man jämför med till vardags. Mot den enda buss som går från the håla som är i västervik före Biltema stänger på lördagar. Hoppar av i vimmerby "city" i hopp om att hitta ett ätbart ställe för att kunna hålla värmen i den 90 minuters långa väntan som blev innan nästa buss kom. Så med en fungerande cykel går vi runt och inget är självklart öppet, förutom ICA så de får bli en sallad och munk till frukost. Haha. Efter att drygat på vimmerby busstation på tok för länge så åker vi mot västervik och busschafören blir lite irriterad på att jag ska släpa på cykeln. Men skam den som ger sig. Väl framme i de snöiga västervik några family guy-avsnitt senare så går vi av allt för långt från Biltema, då ingen tänkt på oss som inte orkar gå när dom bestämde var busshållsplatserna skulle stå.. Då tar den underbara Mats min käraste ägodel och ska cykla, vilket resulterar i att bakdäcket stannar och vi inte får igång de. = Vi får mer eller mindra bära cykeln till biltema för att sedan gå runt där inne i yttligare 90 minuter.. Jag lyckades i alla fall hitta rätt dubbdäck till cykeln, som nu är trasig så de kanske inte spelar så stor roll? Men shoppade för 907 kroner på kära Biltema och känner mig som pappan i reklaman "Tack Biltema!"
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0