En jäkla massa hår!

Kan vi reda ut dethär en gång för alla: Varför skulle håret växa fortare för att man klipper av topparna? Jag har en väldigt stark känsla av att det göra de, men varför? Vad är det som händer i toppen på hårstråt som göra att det börja växa i hårbotten när man kapar av den? Eller är det hela en inbildning för att få oss att gå och klippa oss oftare?
.
Hår på benen och så växer mer om man rakar sig sägs de, och det har vi väl alla märkt.. Men det är väl lite mer "OJ håret försvann!!! Måste producera mer mer MEER!" Lite som mjölk. Mjölkar man inte kossan, eller kalven slutar dricka, så "går det inte åt" någon mer mjölk = productionen tar slut. Men om man ständigt tömmer juvret på mjölk så "behövs" det alltid fyllas på. Lite så är det väl med hår på benen med? Haha.
.
Hur eller hur så undrar jag hur jag kan ha något hår kvar på huvudet så mycket hår som jag tappar! Är hår pecis överallt!!!!! Ser ut som det bor tre shettlandsponnier som lagom till våren ska börja fälla av vinterpälsen som dom behövt massor av när de gått ute på lösdrift under en vinter som gick till 30 minusgrader i 3 månaders tid. Ser ni bilden hur mycket hår det är här!? Haha.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0