Hej då Gunnebo!

Ä N T L I G E N ! !
Kanske låter lite hårt men nu är denna håla påväg att försvinna helt. Kanske inte helt har yttrat mitt hat till Gunnebo men diggar inte det stället precis.. Men nu får jag snart min vilja fram, utan att ens framföra den! MOhaha! Har bara suttit här och inväntat nedelaget. Elinor - Gunnebo 1-0!
.
Macken las ner för rätt länge sen nu och ersättes av ett godishus, som min lillebror är med och sponsrar mer än mycket! Affären ska läggas ner, och känns inte jättetroligt att någon vill efterträda de som sköter den nu(?) OCH nu kommer uppgifter om att Dalsgården, ett ålderdomshem, ska läggas ner och de boende ska flyttas till Västervik. De går typ 5 barn i varje klass i den lilla skolan som har dagis uppt till årskurs 6.
.
Läggs affären och Dalsgården ner kommer inte mågan pensionärer kunna bo kvar. Läggs även skolan ner tror jag inte jättemånga småbarns-familjer vill bo kvar heller. Vem ska då bo där? Medelpar där barnen flygit ut med bil, och dom som jobbar på bruket. Hur går de för bruket? Då finns det inget bra kvar! Man har inte känslan av landsbyggd, men ändå inte närhet till affär och skola. Vem vill bo där då?
.
Jag säger såhär. Alla får flytta, vi jämnar skite med marken sen utvecklar vi ett lantbruk över de vanliga! Vem är med mig?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0