Hej mitt -fucking- vinterland

Det snöade ju igår kväll, men att de skulle ha kommit sådär en 40 centimeter nu på morgonen var jag inte riktig berädd på! De tog väldigt lång tid att ta sig till jobbet idag då snön kärrvade fast sig i min kära cykel så jag fick "småjogga" i snö som var upp till knäna. Plogga är inte, helt förstårligt, preoriterat på den lilla vägen som i stort sätt bara jag och postbilen åker på vid den tiden på dygnet. Men ett bilspår fanns det i alla fall, men man behöver inte vara fuller för att vingla på cykeln. Helvete vad svårt det är att cykla rakt!! Speciellt när man måste trampa på så tungt. Haha. 
.
Så när man står där helt utmattad av att bara ta på sig alla kläder och allt pulsande i snön, redo att ge sig på att cykla hem i snöyran igen. Då säger dom på radion "Nu på morgonen kan vi räkna med sol i hela landet.." Dö tänker man då, dö!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0